عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1400
بازدید : 278
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی شاید این روزها به عنوان یک رشته نوین و بسیار مدرن در نظر گرفته شود. اما حقیقت این است که تاریخچه ای دور و دراز دارد. قدمت این رشته را باید در قدمت و تاریخچه بریس ارتودنسی پیدا کرد. در این مقاله با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید تا با تاریخچه ارتودنسی و ترمیم و زیبایی دندان آشنا شوید.

تاریخچه ارتودنسی دندان در 1000 قبل از میلاد

به گفته باستان شناسان ، اولین روش های ارتودنسی دندان در یونان تا اوایل 1000 قبل از میلاد انجام میشده است. تمدن آتروسک باستان (که پیش از رومی ها در ایتالیا بودند) از دستگاه هایی مانند محافظ دهان (گارد دندان) استفاده می کردند تا مانع از ریزش دندان های افراد بعد از مرگ شوند.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت

ارتودنسی دندان در سال 1728 میلادی

پیر فاوچارد فرانسوی شخصی بوده که در خصوص دندان و دندانپرشکی تبحر داشته و به گفته هم نسلانش در این حوزه مدرنیست و پیشرو بوده. او اولین کتاب دندانپزشکی را تحت عنوان “دندانپزشک جراح” نوشته است. دست یافت که کشیدن دندان عقل میتواند مانع از کج شدن دندان های دیگر شد. کشف نقش مهمی در دندانپزشکی مدرن داشت. زیرا ازدحام بیش از حد دندان ها یکی از دلایل عمده کج شدن دندان ها در بزرگسالان است.

جهت آشنایی با دندانپزشکی بارداری اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی دندان در سال 1819 میلادی

کریستوپه فرانسوا اولین بریس های مدرن ارتودنسی را برای دندان ها ایجاد کرد. دستگاه وی شامل یک سیم قوس دار بود که مستقیماً روی هر مجموعه از دو دندان قرار داده میشد تا مانع از کج شدنشان شده و آن ها را صاف نگاه دارد.

ارتودنسی دندان در سال 1970 میلادی

در اواسط دهه 70، ایده ای سر زبان ها افتاد که میتوان بریس ها را به جای جلوی دندان ها به پشت دندان متصل کرد. این کار همان تاثیر را در صاف کردن دندان ها دارد اما به علت اینکه دستگاه های ارتودنسی نامرئی هستند بهتر است. اینجا بود که بریس لینگوال یا سیستم ارتودنسی پست دندانی (ارتودنسی لینگوال) ابداع شد. اختراع این بریس ها یکی از درخشانترین اتفاقات در تاریخچه ارتودنسی دندان است. ساخت آن ها را میتواند اولین گام در ارتودنسی نامرئی دانست.

ارتودنسی دندان در سال 2000 میلادی

در اواخر قرن بیستم، ناسا یکی از مهمترین پیشرفت ها در حوزه ارتودنسی دندان را ایجاد کرد تا صاف شدن دندان ها را بهبود ببخشد. این اختراع شامل سیمهایی از جنس آلیاژ نیکل-تیتانیوم بود که جایگزین فولاد معمولی شد. یعنی تا آن زمان ما هنوز هم از دستگاه های ارتودنسی فولادی برای صاف شدن دندان ها استفاده میکردیم.

منبع: karajortho.ir

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com